tisdag 17 april 2012

Vad blir det för mat?






Eftersom jag börjar jobba klockan 15 idag så behöver jag ta med mig middagsmat så nu är den klar att ta med.
Lyx för Fredric att inte behöva fixa med maten som annars är huvudkock i vårt hem!

Supersnabb och enkel Omelett med chorizo, ost, paprika och bladspenat.
Hur den smakar återstå att se.

Vill du också laga den här omeletten då behöver du till 4 portioner:

  • 1 rödlök
  • 1 röd paprika
  • 300g chorizo
  • 1 msk olja
  • 1 påse färsk bladspenat (ca 65g)
  • 8 ägg
  • 1 dl vatten
  • 1 dl riven ost (ca 40g)
  • 2 krm salt
  • 1 krm peppar
Och sen gör du såhär:
  1. Sätt ugnen på 200 grader.
  2. Skala och skiva löken. Dela, kärna ur och strimla paprikan. Skiva chorizon.
  3. Fräs lök, paprika och korven i oljan i en stekpanna. Blanda ner spenaten och låt fräsa med en minut. Lägg över i en ugnssäker form.
  4. Vispa ihop ägg, vatten, ost, salt och peppar. Häll omelettsmeten över grönsakerna och korven.
  5. Grädda omeletten mitt i ugnen 20-30 minuter eller tills den stelnat.
  6.  Servera omeletten med bröd och sallad. 
Lycka till och smaklig måltid! //Lena



2 kommentarer:

  1. OOOOOH så gott det såg ut. Trots matkoma blev jag sugen. :D

    SvaraRadera