tisdag 3 april 2012

POLAR, min nya älskling

Jag köpte mig äntligen en pulsklocka förra veckan men såklart kom halsondet som ett brev på posten. Röd och med blåsor, för övrigt frisk, tack och lov! Idag begav jag mig ut på en 10 minuter lång runda ändå.

Distans: 1,52 km
Tid: 10 min
Hastighet: 6:35 min/km
Genomsnittspuls: 155
Maxpuls: 171
Fettförbränningszon: 1:48 min
Konditionszon: 8:12 min
Kalorier: 97 kcal

Jag behöver pulsklocka att träna med för att inte ta i för hårt. Jag är så nöjd med min POLAR FT7.
Jag kommer att följa ett löpträningsprogram från tidningen Aktiv Träning. Det är en tidning att rekommendera. Den är visserligen inriktad till män men jag gillar den ändå. Det står mycket bra i dom tidningarna.

På torsdag är det dags för nästa pass, då blir det lite intervall, men ett kort sådant såklart :)

Jag är på G

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar