onsdag 25 april 2012

Sedan var vi i gång







 ...med renoveringen. Det är inte lätt att hitta en tapet och övriga grejer som båda gillar. Vi är noga med att båda får det de vill. Så det kompromissas hejvillt här hemma inför och under varje projekt.


Den turkosblå väggen som dolde sig under tapeten var i så pass fint skick att jag nästan tyckte att det kunde fått duga med den. Lite kul att den var så lik färgen som vi valde på tapeten.


Vi var rörande överens om att vi aldrig mer skulle välja att tapetsera det här utrymmet om vi vill förändra väggarna igen. Utåthörn, inåthörn, sneda väggar & mönsterpass på samma gång var ingen lätt match men det gick!

Taket blev vitt. Äntligen blev vi av med bastukänslan!


Eftersom utrymmet är pyttelitet och golvmattan så styv och jag absolut ville ha den liggandes på pricken på diagonalen så mätte jag o mätte o mätte och ritade och skar. OCH. HURRA. Den passade perfekt!


Jag hade gärna haft höga spegellister längst med golvet men det kompromissades bort. Tyvärr. Men en dag ska jag ha det i något rum i huset.

Här kan du se hur toaletten såg utan innan renoveringen startade.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar