tisdag 24 april 2012

Bokmaraton i miniformat



Det var väldigt ledsamt här hemma med lillskrutt nr 2 i morse. Ingenting var bra.
Så vi tog fram en drös böcker för att se om han kunde komma på andra tankar.
Vår egen trädgård (-78) är en härlig bok, den gillar jag att läsa. Barnen gillar den också jättemycket. Ett loppisfynd.
Vi läste Kråkes förskola också där man ställde frågan vilken favoritsång man hade. Fröken spelade gitarr. Vilken är din favoritsång, frågade jag Gabriel. Vänta, en sak i taget, sa han och sprang upp och ner kom han spelandes på sin gitarr och sjöng blinka lilla stjärna.
Blinka lilla stjärna, det är min favoritsång svarade han. Gosetrollet mitt!
För Joels del dög det varken med böcker eller sång heller för den delen.
Strax efter klockan 9 sov han igen och han sover än så nu har jag hunnit med att färga håret. Hoppas humöret är åtgärdat när han vaknar. I och för sig blir jag skonad ändå för jag åker på personalmöte om ett par timmar och direkt vidare till husvisningar.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar