lördag 7 april 2012

Påskafton

Jobb idag igen, dag 5 av 10 i ett streck avklarade sen är jag ledig i två dagar. Då ska jag baka provsmakningstårta inför ett bröllop! Måste börja klura lite mer på vad jag ska göra för något och göra planeringen klar. Jag älskar att planera och skriva listor men måste bli bättre på det och framförallt bli bättre på att följa dom.

Direkt efter jobbet bytte jag om för att bege mig ner till svärföräldrarna på påskmiddag.

Det var inte helt enkelt det här med att fota sig själv, vinklarna blir ju helt knas.
 Gammalt halsband som känns modernt igen.



Jag gillar det här med att ge någon liten enkel present men med lite extra tanke bakom.
Dessa ljuvliga skålar från ICA Maxi passar till både dessert, godis, småblommor som t ex rara små pärlhyacinter eller lite yoghurt. Men som gå-bort-present valde jag att sätta i en påse med fina blomlökar. Jag valde Anemoner och Ranunklar som är ett par av mina favoritblommor och hoppas på att de ska gro ordentligt så jag kan gå och norpa ett par grenar i sommar och sätta i vas här hemma!


Dags att ge sig iväg. Tunna vårjackan på trots endast några få plusgrader och isande vindar. Men tusan, det går ju emot att dra på sig en tjock bylsig jacka igen.
Imorgon bitti snörar jag på mig dessa fantastiska dojjor och ger mig ut på en 12 minuter löprunda följd av lite promenad så är jag redo för jobbdagen sen!


1 kommentar: