tisdag 10 april 2012

Frukost & förskola


Idag var det första inskolningsdagen för lillskrutt nr 2, Joel. Inga problem med honom inte. Han har varit där förr när lillskrutt nr 1, Gabriel skolades in och sedan dess har  Joel alltid velat gå in där och leka. Återstår dock att se vad han tycker om att mamma och pappa inte stannar kvar där en dag.
Innan vi gick dit i morse, strax efter kl 7, var jag ute och sprang enligt mitt schema igen med detta resultatet den här gången:

Distans: 2,86 km
Tid: 18 min 16 sek
Hastighet: 6:23 min/km
Snittspuls: 154
Maxpuls: 163
Fettförbränningszon: 1:07 min
Konditionszon: 17:09 min
Kalorier: 166 kcal


Väl hemma dukade jag upp med frukost till kidsen.

 
och till mig också såklart


Ett tips till dig som vill äta sunt och gå ner i vikt är att välja ut porslin med en tydlig kant. På så sätt behöver du bara mäta upp rimlig mängd då och då när du ska äta nya saker för nästa gång kommer du ju ihåg hur det såg ut på tallriken. Som här med min yoghurt.


Mängden här är en lagom liten portion på knappt 1 dl. Just idag hade det varit lagom med ett kokt ägg till det här också. Porslin i mindre modeller är såklart bättre också eftersom man lätt lurar sig själv annars. Men ibland är det gott att lura sig själv!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar