tisdag 8 januari 2013

Mor och son






Nya snittblommor är det som gör mest gott i själen (i blomväg) när man vill fräscha upp hemma.
Idag köpte jag på mig två buketter med tulpaner, en lila & en rosa, och en bukett med vita rosor.
Dessa får samsas i en stor (såklart) loppisfyndad rosa vas.
Hittade den i höstas på Mulles loppis.
Tror jag gav 45:- för den.
Nu har den stått till sig i källaren och passar perfekt som hjälp till att ropa in våren!!


När du ska knyta en bukett så lägger du dom lite snett över varandra så att kvistarna bildar en spiral.
Den här gången sparade jag alla gröna blad för att få en så buskig bukett som möjligt utan att bli allt för dyr. Det behövs många kvistar för att buketten ska hålla sig uppe i den stora vasen då de inte når ner till botten på långa vägar.

Ett tips när du blandar tulpaner med annat är att låta dom vara lite kortare för tulpaner fortsätter nämligen att växa rätt mycket på längden även när de snittats av från löken. På så vis så buketten fin ut även efter några dagar.


Idag har annars varit en riktig mor & son dag.
Vi (Gabriel & jag) har varit till Marieberg galleria bland annat och shoppat kläder till honom.
Efter garderobsrensningen fanns det inte så mycket kvar.
Nu är det fullt igen!
Han är ju väldigt bestämd vad det gäller det mesta, likaså kläder, så det var lika bra att han fick köpa det han själv ville ha.
Härliga dag!





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar