söndag 13 januari 2013

Förberedelser



Testar I forms kostdagbok. Klicka på länken så kommer du dit.


För att överhuvudtaget ha en chans att klara en sådan här utmaning är A&O FÖRBEREDELSER.
Det är alltid bra för psyket att ha allt klart och planerat redan dagen innan med vad man ska äta och träna.
Då är det lättare att säga nej och framför allt slippa blodsockerdipparna.


Nu har jag förberett (nästan) allt.

FRUKOST

Blandade frysta bär och päron, totalt 150 g. 200 g lätt kesella toppat med vaniljpulver och 1 tsk honung. Det skulle egentligen vara akaciahonung men det fanns ingen när jag handlade. Och så 10 mandlar till det. Så smidigt med de frysta bären för då hinner de tina till imorgon.

MELLANMÅL

125 g frukt (ej banan) och 10 mandlar till det.

LUNCH

250-300 g grova färgglada grönsaker. Jag valde morot, broccoli, vitkål, färsk spenat och lät alla vara råa. 125-150 g protein. Jag valde 120 g varmrökt makrillfilé. Och till det 50 g rågbröd. Du kan välja 60 g kokt fullkornspasta eller 100g kokt potatis som kolhydratkälla istället om du vill.

MELLANMÅL

1 banan och 10 mandlar.

MIDDAG

Den har jag bara förberett lite grann men det blir ägg och räkor som protein. Och så tänkte jag göra en sås av kesella och hackad fryst spenat med pressad lime i. Och serverar detta med pasta och grönsaker.

KVÄLLSMÅL

En skiva grovt knäckebröd med 1 skiva ost och en kopp te.


Någon som tror att jag kommer svälta?

Känns skönt att starta första dagen med bara kosten. Första träningen kommer på tisdag och till dess måste jag ha fått bort mitt halsont som är rätt så illa. Ingen träning med det.



Så inga ursäkter nu. Bara att hänga på redan nu och spring och köp tidningen på tisdag.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar