fredag 25 september 2015

Motala brolopp



Här står vi, svettiga och härliga någon minut efter målgång.
Tredje delen i septembertouren.
Varmt om fint även denna helg.
Något vidare roligt lopp kan jag inte påstå att det var.
Första biten upp på stora bron var fin sen var det mest olika rakor.
Ganska mycket hejande publik efter vägen.
Sista biten in i mål längs med vattenkanten var rätt trevlig med men där låg fokus på att försöka öka in i mål.
Så jäkla tungt lopp.
Kände väl aldrig riktigt att benen svarade på vad hjärnan sa till dom.
Inför detta loppet hade jag väldigt ont i benen och rådfrågade min moster om smärtlindring så det blev en del och värken släppte när jag fått upp värmen efter 3 km.

Det här loppet blev lite speciellt med då jag började jobba kl 6 på morgonen, slutade kl 12. Bytte om, medicinerade och körde i racerfart ner till Motala.
Möttes upp av Andreas och servades av honom och Kristin som fixade tidtagningschip och nummerlapp!
10 minuter till godo.
Jag hann till och med stanna och kissa på macken i Askersund.

Imorgon åker jag och pojkarna till Lidingö för att springa varsitt lopp på söndag.
Det ska bli toppenväder då med.
Det här loppet ser jag verkligen fram emot.
Äntligen skog!



Glömde ju skriva med tiden.
10 km på endomodo visade faktiskt ett nytt pb på milen, 55:54
men resultatet på broloppet blev 56:21






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar