måndag 27 april 2015

WOW



Vilken respons.
På en endaste liten tårta.
Jag är både förvånad och chockad men glad, för det är så kul!
Både på facebook, Instagram, här på bloggen och framförallt i verkligenheten, öga mot öga.
Besöksantalet här på bloggen har nog slagit rekord tror jag.
Statistikstapeln sköt rakt upp i höjden.

Jag får ofta frågan om jag är konditor.
Nej, det är jag inte.
Men du är utbildad iallafall, blir följdfrågan.
Nej, inte det heller.
Jag har bara ett genuint intresse för att skapa fina saker som går att äta och smakar bra.
Det blir liksom dubbelt så kul om det är gott att äta också.

Jag har faktiskt bara gått gymnasiet.
Eller en liten avstickare till Norrtälje och lästa halva utbildningen till optometritekniker gjorde jag för många år sedan.
Men jag ville tillbaka till Ica där jag alltid jobbat.
Fast på några olika butiker.
Först Ica Nära, sedan Ica Maxi livs, Ica Maxi Special och numer på Ica Supermarket som frukt & grönsaksansvarig. Alltså inte mycket med tårtor och bakverk att göra!
Men det är kul det med för det är estetiskt. Man har möjlighet att göra snygga färgglada exponeringar som ser fräscha och inbjudande ut.
Idag var första dagen åter efter 1,5 års långt uppehåll pga föräldraledighet.
Jag var så nervös i morse att frukosten inte gick ner men väl på plats kändes det bra och efter några timmar kändes det rätt ok.
När veckan är över är jag nog på banan igen hoppas jag.






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar