torsdag 23 maj 2013

VÅR BRÖLLOPSTÅRTA








Jag gjorde den själv.
Det var tvunget att vara snabbt och enkelt.
Hade bara två dagar på mig. (+ allt annats som ska fixas till ett bröllop).
Tycker den passade temat jättebra så jag är nöjd med den.
Fågelburen knåpade Fredric ihop med najtråd efter instruktioner av mig.
Turturduvorna köpte jag på Panduro.
Dekorerade tårtan med en färsk pion och en färsk nejlika.
Spetsdekoren gjorde jag med hjälp av en mönstermall som jag sedan penslade med pärlemorsskimmer och emellan varje volang ligger en liten pärla.
Mellantårtan är dekorerad med marängsmörkräm.

Den består av vanliga vaniljbottnar med kokosmousse, citronmousse & bär emellan.

Jag gjorde även en liten matchande allergitårta som var fri från gluten och mjölk men i övrigt lika med smaksättning.









Inga kommentarer:

Skicka en kommentar