söndag 10 maj 2015

Underbara lediga lördag










Under veckan har vi alla varit mer eller mindre sjuka.
I torsdags började jag så lite sovmorgon på lördagsmorgonen var skönt.
Ännu bättre att lilla Elin för första gången sedan nykläckt bebis somnade hos mig i sängen.
Hon kan annars bara härja så det var helt underbart skönt men varade tyvärr bara ett par minuter innan ett annat yrväder kom tjoandes och väckte upp henne.

Fredric är nu klar med allt jordarbete hemma och halva gården är nu jordig med små gräsfrön så nu väntar vi febrilt på att det ska grönska fint.

Mitt på dagen åkte vi till svartå för att delta i svartåstefetten.
Gabriel var med för andra gången och Joel första gången!
Jag hittade ingen ersättare till mig så jag sprang ändå trots sjukdom och överraskade mig själv med hur bra det faktiskt gick. 7 min 36 sek på 1,6 km i en tuff bana.
Och det bästa av allt, benen kändes bra! Äntligen!

Jag har en dröm...en dröm som jag haft i flera år.
Att köpa det där fina huset och renovera INNAN taket rasar in.
Men ingen delar min dröm så inget händer.
Så får jag veta att taket nu rasat in.
Igår eftermiddag begav vi oss alla fem på cykeltur förbi huset för att kika.
Det är verkligen som en dröm.
Ett ledset hus i en vacker vildväxt trädgård som behöver mycket kärlek och omtanke för att le igen.
På väg hem skulle vi ta en annan grusväg tyckte Fredric.
Det skulle bli en lååång omväg.
1 timme och 15 minuter var vi ute och trampade i det fina stilla vårvädret.
Gjorde inte ett dugg.

Väl hemma var det snabba ryck som gällde så begav jag mig på tjejmiddag hemma hos bästa Kristin med trevligt sällskap.
Kom hem en bit efter tolvslaget.
Kl 1 drog jag igång min ankarsrum och förberedde en limpa som jag gräddade imorse och cykellevererade till min bror som fyller 28 år idag. En bit rabarberpaj fick han också.
När barnen är klara på simskolan ikväll ska vi dit igen och kalasa.






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar