torsdag 2 april 2015

Bakform i önskad storlek

Börja med att vika in de sidor med längst invik.
Vik sedan in de andra två sidorna och låt dom ställa sig upp.
Ta tag i den ena långa och håll samtidigt fast "vecket" på baksidan.
 Tryck till "vecken" så att det bildar trianglar som liksom stabiliserar de andra kanterna.
Vik över resterande kant och upprepa proceduren på andra sidan.



När jag bakar godis bland annat så saknar jag
ofta bakformar i lagom storlek.
Då brukar jag göra en egen form av
bakplåtspapper i den storlek jag önskar.
Så i vintras kom jag på att jag skulle
försöka fota en tut på hur jag gör.
Hoppas ni förstår!
När det bakade stelnat klart är det bara att vika isär kanterna och skära upp i lagom stora bitar.
Och hembakat brukar ju ha en strykande åtgång så rätt snart finns det papper så det räcker att vika runt och packa ner i en plastpåse eller burk för vidare förvaring.






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar