torsdag 7 maj 2015

Hallonchokladbollar









Nu får ni till slut receptet på chokladbollarna jag gjorde i påsk.
Ganska vuxen smak skulle jag säga.
Kraftig smak.
Men mina barn gillar det.
De gillar ju även mörk choklad.
Glöm inte chokladbollens dag.
11 maj
Redan imorgon tror jag att jag bjuder er på ett till chokladbollsrecept.
Visst kan man väl inte få för många recept på det?


HALLONCHOKLADBOLLAR
25-30 ST

100 g frysta hallon
100 g rumsvarmt smör
175 g havregryn
150 g strösocker
40 g kakao
5 g vaniljsocker
50 g mörk choklad

150 g finhackade hasselnötter
eller
100 g riven kokos
eller lite av varje

Dela smöret i små bitar.
Lägg det tillsammans med resten av ingredienserna (utom chokladen) i en bunke.
Vispa ihop med elvisp eller assistent till en jämn smet.
Smält chokladen och tillsätt det.
Forma till bollar och rulla i önskad dekoration.
Förvaras i kyl.





Och bara för att jag berättade igår om att jag varit så frisk och förberedde morgonens träning noga igår kväll innan jag gick till sängs så vaknade jag sjuk imorse.
Inte jättesjuk men ont i halsen, ont i huvudet, influensavärk i hela kroppen.
Blä på det!





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar