söndag 17 maj 2015

Tvångscykling


Något åt det hållet blev det idag, tvångscykling.
Skulle gett mig iväg redan igår efter jobbet men jag var så trött och lyckades inte ta mig iväg. Till slut somnade jag och sov någon timme på eftermiddagen.
Det är inte mycket ork i mig idag heller men vad tusan, jag måste ju få några cykelmil i benen om jag ska ta mig runt halvvättern på ett drägligt sätt.
Just nu känner jag att mitt mål är att komma runt på 7 timmar.
Skulle jag klara det på kortare tid blir jag grymt nöjd och imponerad av mig själv.
Det är riktigt trögt och tungt nu.
Sträckan blev 24 km.
Först en mil på landsväg mestadels lutande uppför och mycket motvind. Följt av 7 km packad, blöt grusväg men utan motvind efter några kilometer men fortsatt mestadels uppför.
Sedan äntligen ute på nylagd fin asfalt de sista 7 kilometrarna. Där gick det i lite snabbare tempo men så började regnet piska mig i ansiktet istället.
En härlig runda som ni säkert förstår! Haha.


Nu är det strax dags för jobb igen.
Imorgon är det två år sedan Fredric och jag gifte oss.






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar