tisdag 19 maj 2015

Renoveringens gång - hallen

LILLA HALLEN












 STORA HALLEN












TRAPPEN







 Nu vill ni kanske se hur det har sett ut på insidan i hallen och hur det ser ut nu.
Och även där har vi såklart hunnit ha det på lite olika sätt genom åren.
När vi först renoverade var vi bombsäkra på att vi ville ha den där svindyra grå tapeten med cirklar som fond mitt på, den grå tapeten som jag uppenbarligen inte ens hann bevara på bild.
Det dröjde inte länge innan jag var totalless på den så vi tog helt enkelt ett varv med den vita rollern!
Den äckliga heltäckningsmattan i trappen revs ut rätt så omedelbart.
Jag var så äcklad av den att jag gick med tofflor inomhus.
All bastupanel blev vit och fin.

Nu har åren gått.
Det är faktiskt tio år sedan vi flyttade in i september och det syns på ytskikten som behöver en ny omgång färg.
Stora hallen och vardagsrummet ska också få sig fina riktiga trägolv. Förhoppningsvis de som ligger under om de är av tillräckligt god kvalitet.
Antagligen blir de målade i samma ljusgrå nyans som köksgolvet.

Garderoben i lilla hallen är platsbyggd av mig. Fredric gjorde klart dörrarna till den när jag flyttade upp till Norrtälje för studier.

Vill ni se mer projekt är det bara att klicka på kategorin renoveringar så finner ni en massa där.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar