onsdag 13 maj 2015

En regnig löprunda senare



Blött blev det på gårdagens löprunda.
Det regnade massor men det var
verkligen dags att bege sig ut på en runda.
Så härligt med en lite längre sträcka
igen efter mina tvåkilometrare.
3,5 km blev det idag.
Först 2 km asfalt, sedan några hundra meter upp i en skidbacke följt av slafsig skogsstig och så lite asfalt som avslut.
Sedan fick det bli några benstyrkeövningar här hemma.
Det kändes i smalbenen.
Stumt och något som stör men inte direkt ont.
Planen blir en kort löprunda med överkroppsstyrka på torsdag.
En cykeltur på lördag, runt 3 mil tror jag.
Löpning och benstyrka på tisdag igen.
Sen får det bli vila tills göreborgsvarvet tror jag.
Jag hinner ändå inte göra något åt konditionen nu.
Surt sa räven...

Och idag dök det in en tidning med posten som
påminde mig om vansbrosimmet.
Jag som så duktigt förtränger det.
Jag avskyr kallvatten på kroppen.
Burrrrr!






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar