söndag 1 mars 2015

Fyra veckor med fitnessfighten!




Ja jag gör det.
Lite mot min vilja men känner mig lite skyldig att visa resultatet när jag bloggat så pass mycket om det under denna månaden.
Jag är ju inte mindre klädd än på stranden ändå så det får gå för den här gången.
Det är så här jag ser ut helt enkelt.
Jag är supernöjd över mina resultat och vill gärna att fler ska bli inspirerade.
Det var faktiskt rätt enkelt ändå.
Klart det är kämpigt bitvis.
Att få in en timme träning om dagen.
Vid tre tillfällen tror jag träningen uteblivit helt pga av halsont och så har det vid ett par tillfällen blivit 40-50 minuter istället då tiden inte riktigt räckt till.

Det här är alltså resultatet på fyra veckor men fitnessfighten.

VIKT
Start: 66,6 kg Nu: 62,8 kg
Minskning: 3,8 kg = 5,7%

            MIDJEMÅTT (i höjd med naveln)
Start: 93 cm Nu: 85 cm
Minskning: 8 cm = 8,6%

VILOPULS
Start: 68 slag/min Nu: 52 slag/min
Minskning: 16 slag/min = 23,5%

Ovanstående mått är de man tävlar med om man gör World of Shapes program som heter fitnessfighten. Det startar den 1:a varje månad. Det finns även ett likadant program som är utom tävlan som heter Kick start. Då kan man starta vilket datum man vill.
De har dessutom ännu fler program att välja på. In och kika mer HÄR.

Jag har även kollat mått på andra ställen på kroppen.
I midjan på smalaste stället har jag tappat 2,5 cm.
Rakt över bysten -2 cm.
Precis under brösten -1 cm.
Över höfterna -3 cm.
Höger lår -1,5 cm.

Det är tillsammans 10 cm
och så plus de andra 8 cm.


Men detta är ju bara mått.
Hälsan då?
Jag mår sååå mycket bättre.
Piggare, gladare, jämnare i humöret (så länge jag inte missar något mål).
Men framförallt så mycket stabilare i kroppen.
Bålen känns väldigt annorlunda.
Jag börjar så sakta komma tillbaka till mig!

Nu tar jag en liten paus under veckan även om mitt fortsättningsprogram stay in shape startat.
Nu är det halvvasan på tisdag och staffettvasan på fredag som gäller.




Igår hade jag tjejmiddag här hemma med några vänner.
Bjöd på trerätters och det var så lagom trevligt att vi fick kasta oss iväg i bilen till bion.
Vi såg fifty shades of grey.
Mycket bättre än jag kunnat föreställa mig.
Hur länge måste vi vänta på nästa del??






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar