fredag 27 mars 2015

Fredagsfeeling

Städat och pyntat

Alla tårtfat på plats, upphämtade från källaren

Vårfräsch blomma

Gott Chilisalt från Spakällan

Påsken har fått börja smyga sig in i form av en porslinstupp

Favoritböckerna på plats

Nyputsad bricka & industrirätt lampa från Ikea

Bästa diskhon med praktisk kran

Snygg disktrasa gör torkningen  roligare, från H&M

Elins "bobby-mus" är himla söt


ÄNTLIGEN
fick jag fingrarna ur och tog tag i köksprylarna.
En del grejer blev liksom bara inställda när köket väl var klart och under året som gått har det byggts på i en salig röra.
Så himla skönt att ha tagit tag i det och sorterat ordentligt.
Jag är en sån som helst inte vill ha några grejer alls i mina skåp och lådor men det är ju omöjligt och då vill jag helst ha ordning och reda åtminstone.
Var sak har sin plats!
Sen var det på tiden att göra rent och flytta om lite på de öppna hyllplanen.
Känner mig nöjd.
Gillar att blanda saker som används med saker som mest är för syns skull, bara för att de är så fina.


Imorgon bitti vankas en lång cykelrunda.
Jag behöver träna på det med och jag hoppas det fungerar nu när mina knän och smalben inte vill springa. De klarade tydligen inte av att springa så långa sträckor direkt även om lungorna fixade det.
Så nu väntar jag tålmodigt på att de ska läka.

Fredagsmystips!


Poppa popcorn, salta.
Smält mörk choklad.
Häll den över popcornen och blanda runt ordentligt så alla täcks.
Häll upp i en form och låt stelna.
Bryt eller skär upp i bitar.
ENKELT, SNABBT & GOTT.
Servera med färsk frukt.






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar