fredag 13 mars 2015

Farande dag






Vissa dagar är man mer på flykt än andra.
Igår var en sådan dag.
Först lämning av barn på skola, sedan målning av vägg och stol hemma, sedan massa plock, mellis, lastande av möbler i bil, sedan hämtning av barn.
Vidare ner till Åtorp till min mormor där vi fick lunch och fruktsallad.

Vi gjorde ett försök att spela Fia med knuff men det blev kaos ganska snabbt.
En dålig förlorare som började tjura när det inte gick som önskat, en fuskare och så en liten skrutt som skulle vara med PÅ spelplanen.
Behöver jag säga att vi gav upp?!

Sen kom mamma och vi tog en promenad bort till henne med alla.
Även Elin som gick själv.
Kan nog vara 0,5 km ungefär.

Lite efter fyra kom Fredric från jobbet så då for han, jag och Elin vidare till Kristinehamn för att köpa ett sängbord, eller snarare en liten byrå, att ha vid hans säng.
När vi ändå var där så passade vi på att handla upp presentkortet vi hade på mio sedan vi gifte oss!

Sen tillbaka till Åtorp för att få god pulled chicken i pitabröd.
Hämta pojkarna och fara vidare hem.

Och så fick jag med mig den jättefina sopp-/ såssleven av mormor!
Älskar att få gamla fina saker av henne som levt vidare genom generationer.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar