torsdag 5 mars 2015

Vilket uppvaknande & halvvasan

Bilden är tagen från photomic.com som fotade alla som åkte.

Direkt när jag vaknade i morse tog jag på mig löparkläderna och gav mig ut på min första lilla runda för året. En liten nätt runda på 2,4 km var vad jag hann med och den kändes helt ok.
Fick vakna till sol och fem minus som bet lite lätt i kinderna!
Tänkte bege mig ut på en mil till helgen, antagligen på söndag.

Halvvasan då...jag är så grymt nöjd och stolt över mig själv.
För sju veckor sedan tog jag av mig skidorna och gick nedför minsta lilla backe. Var så rädd.
På träningshelgen i sälen ett par veckor senare fick jag öva lite mer och blev bättre men hade stora problem med vissa delar. Som att ploga nedför backar till exempel.
Men så i tisdags på halvvasan. Jag åkte nedför varje backe trots alla omringande människor dessutom.
Vallan som vallasvahn teamet fixat var perfekt.
Alldeles lagom fäste, alldeles lagom glid.
Dock var underlaget inte det bästa ändå.
Mjuka spår.
Obefintliga spår.
Isiga spår.
Men ändå på det stora hela helt ok.
Jag trodde inte heller att jag skulle klara att åka så pass bra även utan spår.

Och jag klarade mitt mål.
Mitt mål som var just att komma i mål!
Och som en liten önskan att komma in på under fem timmar.
Det lyckades också.
4 timmar, 53 minuter och några sekunder blev resultatet.

SÅ STOLT ÖVER UTVECKLINGEN!

Nu väntar strax en ny utmaning.
Blir snart hämtad för ännu en resa till sälen.
Ska åka staffettvasan med jobbet där jag ska åka andrasträckan på 2,4 mil.
Mycket uppför blir det tydligen.


HÖRES!
Ha det bra.






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar