lördag 7 mars 2015

Jag blev utsedd till årets kämpe!

Mina fina vinster. Barnen var helt saliga över den fina pokalen.

Vår snygga tävlingsoutfit.

Kom hem igår kväll efter att ha varit iväg och kört andra sträckan på stafettvasan.
Den sträckan startar i Mångsbodarna och slutar i Evertsberg med vätskepaus i Risberg.
Det var så sjukt jobbigt.
Hade för mycket fäste men det verkade de flesta i våra tre olika lag ha igår.
När jag åkt 6-8 km av den totala sträckan på 24 km kände jag mig helt slutkörd.
Hade fortfarande träningsvärk kvar sedan halvvasan.
Det kändes verkligen som att det gick så sakta. Många uppförsbackar, långa staksträckor utan ordentligt glid. Det var lätt de längsta kilometrarna jag åkt. Och mycket jobbigare än halvvasan.
Ibland kändes det som jag aldrig skulle komma fram, om inte annat skulle det nog ta 3 timmar istället för 2,5 som jag räknat med innan.
Döm om min förvåning när det bara tagit 2 timmar och 2 minuter!!
Det får nog bli en personlig revansch på den sträckan igen nästa år.

Det var kul att man fick medalj i detta lopp.
I halvvasan fick man nämligen inget.
Vid den gemensamma middagen efter alla målgångar delades prispokaler ut av chefen.
Jag fick ett. Blev väldigt överraskad och glad.
Årets kämpe för att jag åkt både halvvasan och ställde upp på att åka den tuffa andrasträckan i stafettvasan.
Kul uppmuntran.
Nog har jag kämpat.
"Från noll till hundra" på sju veckor.
Jag är stolt.
Alltid retar det någon, för inte får man väl vara nöjd med sig själv?





Imorgon skickar jag nog ut ett nytt smaskigt recept.
Ett måste för den som gillar choklad, nötter, kola med krisp!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar