lördag 21 mars 2015

Seedingslopp Göteborgsvarvet


Så var det gjort.
Vaknade med svidande hals och lite lätt feberkänsla i kroppen.
En tur till Motala Best Western hotell för intag av god frukost och ett par alvedon så kände jag mig helt ok.
Väldigt blåsigt och isande kallt var det på banan.
Trodde den skulle vara helt platt men lite uppför och nedför var det allt.
Extra utmaningen med mitt-i-prick-halvstormsmotvind i den störta uppförsbacken!
Mitt mål var ju under timmen in i mål och det lyckades jag med.

57:39

Men ändå är jag inte 100% nöjd.
Varför inte?

De veckor med längdskidåkning jag hunnit med har tydligen gett mig snabbt förbättrad kondition och jag kände att jag hade kunnat ge mer.
Jag skulle haft högre tempo redan från start.
Men jag vågade inte eftersom jag inte är van och höll emot.
Jag hade lugn, kontrollerad andning under hela turen förutom sista kilometern.
Under en "tävling" borde jag vara mer flåsig än så.
Det är bara att träna vidare för att lära mig vad som passar mig i den konditionsnivå jag är nu.

Måste ta mig till en löpbana någon dag i veckan och träna nästa variant av intervallpass på.
De har tydligen tagit bort den som förr fanns på hemmaplan, tyvärr.




Jag har nu ändrat min resultattid.
Jag tyckte inte att den stämde
så jag mejlade och det hade faktiskt blivit fel.
Så 51 sekunder kortare tid blev det!






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar