måndag 2 februari 2015

Sen kväll... med kesellaplättar



Då var dag två med fitnessfighten avklarad.
Det har gått bra men det är kämpigt.
Har hunnit inse att jag följer många "fel" konton på instagram.
Mycket mumsigt bakat läggs ut men istället för att avfölja väljer jag att tänka att jag blir starkare istället. Det finns ju en tid efter denna ynka februarimånaden. Och då blir det lite bakat igen!

Ikväll gjorde jag kesellaplättar med kardemumma som jag serverade med mosade varma jordgubbar.

Varför gör jag det här då?

Jo, jag lyckas inte gå ner mina sista fyra gravidkilon efter Elin samt att jag har fyra andra trivselkilon som jag vill få väck. Eller egentligen bryr jag mig inte om själva viktsiffran utan känslan på kroppen. Men jag vet att runt målvikten känner jag mig bekväm.
Jag mäter mig också så jag har mina mål där med.
Jag har funderat då och då under många månader på att köra fitnessfighten men inte velat riktigt eftersom jag ammat och sedan varit orolig för att jag ska bli sjuk då jag har en förmåga att bli det vid ändrade kost- och träningsförhållanden.
Men nu har jag varit sjuk i princip konstant sedan mitten på september så det är skitsamma nu.

Jag kör på och biter ihop och suktar efter planerat semmelbak och hoppas på att kroppen stärks fint och droppar av dallret.

Det är en ganska tuff fight när man har hela familje- & huslivet att ta hänsyn till.
Specifik kost 6 gånger om dagen samt en timme träning varje dag enligt schema.
Så just nu försöker jag tagga på att klockan ringer kl 5 för att hinna träna och duscha innan Fredric åker till jobbet.

Bäst att lägga sig!





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar