tisdag 24 februari 2015

Salladsbar


Igår gjorde jag vår egen lilla minisalladsbar.
Perfekt när alla kan ta det de tycker om och ingen behöver peta bort något.
Dessutom smidigt när man vill bestämma själv över fördelning av kolhydrater, fett & protein!
Idag äter vi detsamma till lunch och ikväll byter vi ut tonfisken till kassler istället och lägger eventuellt till någon mer grönsak. Saknade paprika och morötter igår.

Kan passa på att rekommendera Findus ärter. Deras egen sort Ebba. De är så himla goda jämfört med alla andra. Precis så där ärtigt spänstiga som de ska vara och inte mjöliga och otäcka.
Jag spolar alltid mina med varmt vatten i ett durkslag och sedan massor med iskallt vatten efter det.



Psst...om en vecka står jag i startområdet i Oxberg med en skidtur på 45 km framför mig!





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar