onsdag 4 februari 2015

Fitnessfighten går vidare

Pasta- & kasslersallad med komponenterna för sig.

Torsk, potatis, grönsaker och kesella smaksatt med citron och dill.


Havregrynsgröt med kanelpudrade blåbär.

Kycklinggryta med vita bönor.

Här ser ni bilder på lite av det jag ätit i dagarna.
Känner mig inte så hungrig mer än någon gång ibland men känner mig rätt så tom i huvudet med lite huvudvärk. Jag känner att det är ganska lätt mat att äta och laga så att alla i familjen kan äta den. Den tråkiga skillnaden är att allt måste lagas så rent och var för sig. Det är i och för sig så barnen gillar maten bäst så egentligen är det nog bara jag som "lider" av det!
Jag ska verkligen ta den här tiden till mig och behålla grönsaksätandet sedan. Det är något jag vill äta men oftast prioriterar bort att tillaga/skära för att det ska gå lite snabbare att fixa middagen. Lathet alltså!

Ikväll åt vi ett recept från Ica och jag hade innan kollat att det skulle fungera näringsmässigt enligt fitnessfighten bara jag struntade i korven, toppen att få äta lite mer "lagad" mat.
Receptet heter Kycklinggryta med chorizo och det hittar ni här.

Och så får ni simpla receptet på den nyttiga blåbärsgröten.

BLÅBÄRSGRÖT
1 PORT

50 g frysta blåbär
0,5-1 tsk kanel
1 dl havregryn
2 dl vatten
en nypa salt
0,5-1 dl lättmjölk

Väg upp blåbären i en djup tallrik.
Pudra över kanel efter önskemål.
Häll på havregrynen och vattnet på det.
Strö över en nypa salt och ställ in i micron på full effekt runt tre minuter.
Servera med mjölk.


Imorgon testar jag med hallon och vaniljpulver istället.



Och hur gick det med den tidiga träningen?
Jag snoozade bort den så jag gjorde den efter frukost istället.
Fördelen med att vara föräldraledig!

Tänkte ge det en ny chans imorgon med löpning i snön och om det ska bli av så måste jag upp tidigt för resten av dagen och kvällen finns inte möjlighet till det.
Kläderna är framplockade!

GODNATT





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar