lördag 21 februari 2015

Fiberbollar



Improviserade fram ett litet nyttigare chokladbollsrecept förut.
Tänkte jag kunde lyxa till det med det idag när jag behöver äta extra många kalorier efter skidåknigen men det blir för mycket fett.
En tog jag dock.
Rätt ok ändå men jag är ute efter något som ännu mer liknar en riktig chokladboll men det går kanske inte att få till. Jag menar socker gör ju sitt.
Men helt klart godkända som nyttig variant.


FIBERBOLLAR
17 ST

68 kcal/st
14,4% protein
41,4% kolhydrater
44,2% fett

Totalt innehåller hela satsen med smet 26 g protein
75 g kolhydrater & 80 g fett

100 g fiberhavregryn
35 g kokosolja
30 g mald sötmandel
1 tsk kanel
20 g riven kokos
1 krm vaniljpulver
35 g äggvita
30 g mörk choklad minst 70%
lite kakao

Smält oljan lite och chokladen helt.
Blanda alla ingredienser och vispa ihop till en jämn massa med elvisp.
Forma till små bollar och rulla i lite kakao.



Imorgon bitti ska jag väga och mäta igen. Dags för treveckorskontroll.
Fick ett mejl från Worls of shape idag där det stod att en del ger upp dag 22 för att det inte hänt så mycket senaste veckan men att de som fortsatt oftast tappar mycket sista veckan.
Precis som för mig alltså, att det gått trögt. Men jag har inte en gång velat ge upp. Hoppas det lönar sig rejält nu när jag går in på sista veckan.
I mars kommer jag köra fortsättningsprogrammet som heter stay-in-shape men mycket mer fritt.
Har ändå som mål att ha nått mitt vikt- & måttmål till sista mars. Sedan ska jag bara köra på och bli snabbare & starkare!


HÄRLIGT!

Häng gärna på så kan vi heja på varandra.







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar