måndag 23 februari 2015

Det där med att läsa böcker


Jag är ingen läsare längre.
När jag var liten läste jag rätt så mycket men någon gång under gymnasietiden avtog läsandet och det är inte många böcker jag läst ut sedan dess.
Jag har börjat på flera stycken men gett upp efter ett tag.
På senare år, sedan jag fått barn beror det på att jag på dagtid inte får tid eller tar mig tid att läsa.
På kvällen lägger jag mig för att läsa men somnar efter ett par sidor och kommer då aldrig in i boken för att få upp intresset.
Men då och då händer det att jag lyckas ändå.
När den fångar mig redan inom tio-tjugo sidor.
Så i vinter har jag faktiskt läst Jordstorm av Mons Kallentoft.
Riktigt bra.
Nu har jag precis börjat läsa Stalker av Kepler.
Vilken rysare från sida ett i princip.
Jag vill hitta stunder ofta att läsa lite på.
Den fångade mig direkt.

På onsdag startar bokrean.
Passa på att köp dessa böcker då om du gillar kriminalromaner.
Du blir inte besviken.
Vill du inte ge dig iväg till en butik och leta så finns dom att köpa smidigt från Adlibris.se

När jag läst klart Stalker är det bara att fortsätta med de andra av Kepler som tydligen ska vara ännu bättre enligt min vällästa man. Han läser massor!





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar