onsdag 12 februari 2014

En blev sex - sex blev en




Köpte mig en Mårbacka pelargon på Ica förra våren/försommaren.
Den hamnade i sovrumsfönstret som är ett söderfönster.
Den växte och blommade, växte och blommade...
När december kom var den trött och tanig men fortfarande vid liv.
Jag bestämde mig för att inte bara kasta den här gången utan klippte av ett gäng grenar och klippte ner resterande av växten.
Sticklingarna satte jag i vatten.
Snart hade det slagit ut nya blad på ursprungsplantan och rötter hade bildats på sticklingarna.

Köpte jord och ny större innerkruka och planterade om och ihop alla delar till en enda stor.
Återstå att se vad den tycker om det.
Det har nu gått ett antal dagar och ännu har inget vissnat åtminstone.

Håll nu tummarna för att jag får en enorm buskig och fint blommande pelargon i sommar!





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar