måndag 13 januari 2014

Tjugondag Knut

2008

2006

2012

2009

2011

Årets nyhet
2013





Idag, 20 dagar efter julafton, åkte det sista av julen ut.

Nu är julen slut för den här gången.

Det var granen som kastades ut idag.

Trodde jag hade varit så ordentlig och fotat alla granar vi haft sedan vi flyttade in i huset 2005 men tydligen inte.
Några saknas.
Vi bestämmer alltid ett tema på granen men var bättre på det innan barnen kom.
Min favorit är fortfarande den från 2008. Tyvärr gör sig ju ingen gran särskilt bra på bilderna men den granen var iallafall fylld med glas, silver, vitt & guld.
Det riktigt gnistrade om den.

I år blev det "kasta i det du vill" och alla hjälptes åt.
Gabriel & Joel hade gjort smällkarameller på förskolan.

En annan regel är att varje år ska en ny detalj tillföras.
I år blev det två trästjärnor som jag hittade på loppis.


Nästa år vill jag återigen ha en mer enkel, ren, naturlig gran. Det borde ju passa utmärkt ihop med en nästan ettåring som vill riva i allt. Fredric vill inte ha en sån så jag får kämpa på med övertalningen till dess.






Ordningsföljden på granarna
får ni ta för vad det är.
Lyckades inte få någon ordning på dom.
Någon med tips?
Säg gärna till!







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar