torsdag 23 januari 2014

Dagens goda gärning

Klicka på bilden för att komma till anmälningssidan.






Har letat efter donationskort på flera ställen utan resultat.
På apoteket fick jag reda på att jag kunde anmäla både mig själv och barnen via Donationsregistret på Socialstyrelsens hemsida så det har jag precis gjort.
Fördelen med det är att då behöver man ju inte tappa bort det där donationskortet som jag alltid haft förut.

Jag har tagit ställning till detta enda sedan jag var i de tidiga tonåren.
Nu när man är förälder och läser om barn som far illa och skulle bli friska av ett nytt organ så känns det viktigt att även ta ställning för barnen. Det är ju vad jag själv skulle vilja att andra föräldrar gjort om det var mitt barn som behövde hjälp.

Fredric fick också se till att ta ställning och registrera sig.


Nu känns det bra i hjärta och mage att veta att vi finns registrerade.

Ta ställning du också!





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar