måndag 7 maj 2012

Nationaldagen, då ska det minsann firas!!

Mormor var här på eftermiddagen och hade med sig den här mumsiga sockerkaksliknande kakan med kräm emellan. Den var verkligen så där mjuk och saftig som bara precis nybakat kan vara. Ni tror väl inte att jag föll för frestelsen?? Nope, den åkte bums in i frysen. På NATIONALDAGEN plockar jag ut den och firar!
Jag skötte mig och tog mitt mellanmål i form av kesella med mosad banan toppat med kanel. Alltså kesella, det är något med det som jag inte riktigt kan med men det får gå för den här tiden. Jag varvar extra mycket med keso istället som är gott!
Kvällsmaten var en riktig höjdare. Till och med citronkesellan var god. Lax, räkor, pasta, champinjoner, röd paprika, broccoli, dill. Så enkla delar men ack så goda tillsammans! Prova!
Och så nu ikväll blev det slutligen en skål med keso och jordgubbar framför datorn.

Det var min första dag. Förberedelserna för imorgon är klara. Det har känts av i huvudet i dag vill jag lova. Nästan så det susar för öronen ibland och lite lätt huvudvärk till och från. Kan visserligen till viss del bero på mina öronbedövande barn som har kört järnet här idag.

Jo på  NATIONALDAGEN ska det minsann firas för då är jag klar med dessa 30 dagar!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar