fredag 4 maj 2012

Bland nyckelpigor & prickar



Jo som sagt, imorgon fyller Ester 1 år. Klart jag ville göra hennes tårtor. Jag fick genast ideén om att jag ville göra en liten bakelse uppe på som man tar av till henne. Eftersom hon ska ha två kalas så fick det bli två bakelser.
Jag önskar så att jag hade en bra kamera. Min gamla 10-åring klarar inte av att återge verkligheten så bra. På den vita plattan står det iallafall ESTER 1 ÅR.
Tårtorna består av vanlig vaniljbotten. Ett lager chokladmousse med bitar av hallon. Ett lager kokosmousse. Spacklad med italiensk marängsmörkräm smaksatt med vanilj. Lock och dekorationer av sugerpaste och mashmallowfondant. Nyckelpigorna har jag målat med pastafärg som jag spätt ut med vatten.
Ha en härlig födelsedag Ester!! Vi ses imorgon.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar