onsdag 28 januari 2015

Mera blommor till sovrummet och så får ni se klädskåpen




Den gamla kannan har jag fått av mormor som hon i sin tur ärvt så den är en bra bit över 100 år,

I krogarna har vi lagt kläder som sällan används och säsongskläder och svept ett lakan runt som skydd.


Loppisfyndad lampa.



Ännu har vi inte hittat ett passande sängbord till Fredrics sida.


Taklampan gjorde jag för flera år sedan men jag gillar den än!





Ikväll har jag bytt sängkläder och gardiner.
Fick syn på de blommiga sängkläderna på H&M Home. Nya från vårkollektionen.
HM lyckas alltid. Så himla mycket snyggt prisvärt.
Jag var bara tvungen att ha dessa blommiga sängkläder. Kände på mig att de skulle passa utmärkt som missmatchning till tapeten.
Ännu mer missmatch blev det med andra kuddfodral jag redan hade hemma.
Funkar helt ok men jag ska hålla utkik efter något annat att ha till.

Jag bara älskar vårt sovrum.
Känns som man kan ha nästan vad som helst därinne och tapeten bara säger ok.

Lampan i fönstret är ett av de senare loppisfynd jag hittat.
Tanken var att spreja skärmen vit och foten svart men på plats tvekade jag och nu trivs jag med den.
Den tillför något.
Så den får vara tillsvidare!

Och så var det klädskåpen som jag lovade att visa.
Det vänstra köpte jag färdigmålat i vitt nere i Traryd.
Det högra köpte jag omålat i Ekerö.
Så himla nöjd.
Skänken jag visade här har jag börjat skrapa så smått så någorlunda snart borde den bli klar.
Den ska då stå där Elins spjälsäng står.



Annars regnar snön bort här och Elin har lärt sig säga Rio!





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar