fredag 9 januari 2015

Gårdagens fynd





Jag har nyligen åkt totalt 124 mil för att köpa mig ett par gamla klädskåp, ena gången till Traryd och andra gången till Ekerö.
Lite smått galet men vet man vad man vill ha så får man se till att fixa det!
Ni ska få se dom.
Det ena har jag visat på instagram redan.
lenaalmstedt heter jag där.

Men så är det det där med förvaringsutrymme.
När vi byggde ut sovrummet var vi säkra på att vi skulle köpa ikeagarderober som man kan välja dörr på och välja inredning invändigt för optimal förvaring. Äntligen perfekt förvaring såg vi fram emot. Men för det första så var det bara en lucka vi tyckte var fin till oss och den var väldigt lik köksluckorna så det gick bort. För det andra så kändes det bara så fel att ställa in så nya perfekta garderober i den gammaldags miljön.
Så gamla opraktiska klädskåp fick det bli ändå.
Jag saknar i och med det lite utrymme och började spåna på en skänk med dörrar att ha som extra förvaringsyta.

Idag gick jag en powerwalk och tog ett stopp på Mulles loppis möbelbutik.
Premiärbesök där för mig.
Och där stod den, lite till höger mitt i mittengången.
Som ställd där för att jag skulle ramla på den.
Så ja, den blev det.
Idag ska vi hämta den sen är det projekt skrapa, slipa, tvätta, måla, måla, måla, måla som gäller.

Ett par nattduksbord blev det med men jag är inte övertygad om att jag kommer vilja ha dom. Jag gillar ju mitt så himla mycket men vi hittar ju aldrig något liknande till Fredric.

Och en lampa blev det med som även den ska målas om!

Ja jag vet inte hur vi lyckas samla på oss så många nya projekt, ständigt...





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar