söndag 24 augusti 2014

Byggvecka 3








Nu börjar man kunna föreställa sig hur det kommer att se ut.
Det blir bra det här!
Tycker det ser så enkelt ut när de snickrar på, ungefär som att bygga ett barnpussel för mig.
Glad att jag slipper för så lätt är det inte i verkligheten.
Jag nöjer mig med att betala fakturor och servera lite fika då och då.
Fönstret som ni ser på sista bilden kommer tas bort och öppningen öppnas upp så en stor gammal dubbeldörr får plats. Den håller jag på och renoverar.
Hålet ni ser i regelväggen är till för nya treluftsfönstret. Det blir samma typ som vi köpte till köket, dock är detta 60 cm bredare. Sovrumsfönstret blir hela 180 cm brett och 130 cm högt.
Det är ett sp fönster, kultur exklusive.
Vår plan har hela tiden varit att ha sängen med huvudändan mot vänster vägg sett från sista bilden. Men vi kommer testa oss fram då framför fönstret lockar.
Till att börja med ska vi bara köpa en järnsäng från ikea
sedan ska vi bo in oss innan vi köper något mer.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar