måndag 1 september 2014

Byggvecka 4






Förra byggveckan hände det inte jättemycket då ingen var här torsdag och fredag. Inte heller idag.
Men den här veckan kommer de med en stor lyftkran och ska lägga på takpannor och nästa vecka var det troligtvis dags för elektrikern och komma hit för att göra sin bit.

När vi planerade det här utbygget Fredric och jag så pratade vi om vi skulle ha öppet upp till nock men kom fram till att vi ville ha ett vanligt platt tak.
Nu när man fått mer känsla för hur det kommer att se ut så ångrar jag mig bittert att vi inte funderade lite till för nu vill jag väldigt gärna ha det. Det är en helt annan takkonstruktion om man ska göra så därför är loppet tyvärr kört. Det blir ju såklart fint ändå.

Annars har jag börjat måla på de 500 metrarna brädor som ska målas. Så när vi får klartecken börjar vi montera upp panel på eftermiddagarna.
Idag fick vi besked om att fönstren kommit också.
Dessa ska dokumenteras noga denna gång.
Sist, till köket, upptäckte vi en skada när det var på plats. Vi visste så väl att den varit där redan innan då ingen/inget slagit emot det men nej minsann, vi hade godkänt det i och med uppsättningen. Fick till sist en liten ersättning efter många påtryckningar så hoppas det går smärtfritt denna gång. Den ersättningen ska dock användas till att köpa färg för att måla mittposten där felet sitter.
Den utsände var inte särskilt skicklig på det.
Skulle egentligen gjort det redan i våras men tiden och orken har inte räckt till det.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar