tisdag 2 september 2014

Hösten är här

Efter en dag.

Några användbara äpplen finns det.

Pelargoner redo för inflyttning.

Den gamla vattenkannan följde med i husköpet.

...eller?
September är här och i och med det, hösten.
Fast temperaturen idag med ljumma vindar sa något annat.
Äpplena droppar ned i rasande fart från träden och vi försöker hinna ta tillvara på de några fina som finns.
Idag har jag fräschat upp krukorna på trappen. Normalt sett brukar jag kasta de gamla blommorna som suttit men jag rensade nu ur pelargonerna och planterade ner dom i lerkrukor och så ska de få flytta in.
Hoppas att de vill leva kvar och flyttas ut till försommaren sen igen!


Nu tar jag och kastar mig i bingen.
Träning på träningsvärken och två timmars promenad på det ger värk. Nu ska kroppen få vila!
Ha en fin onsdag alla!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar