lördag 22 september 2012

Jag har fött en affärsman!

Mönstrat linne med volang från Gina Tricot, vinröd cardigan och jeans från H&M.

Besökte tandläkaren i morse. Inga hål den här gången heller. Tänk att jag är 28 år och har klarat mig utan ett enda. Samma med Fredric och han är 32 år. Hoppas barnen får ärva våra fina tänder!

Jag har tydligen fött en affärsman. Gabriel och jag begav oss till Mulles loppis en sväng idag. Han fick 50 kr av mig att handla något för om han ville. Han hittade en massa saker (som skulle kosta 65:-). Jag dividerade lite med honom om att pengarna inte räcker och att han måste välja bort något. En stund senare säger han att han ska gå upp till tjejen i kassan och fråga om han kan få allt ändå för de femtio kronor han hade. Ja gör du det själv, sa jag. En kvinna på andra sidan hyllan hade hört vårt samtal och tyckte han var en ung affärsman. Ja det tycker jag med, ingen aning var han fått det ifrån! Han pratade aldrig men la fram leksakerna och pengen (så fick jag förklara vad han menade). Han fick som han ville. Tokisen!

Sen blev det lite käk hos svärföräldrarna och sedan for jag vidare alldeles allena till Marieberg och shoppade. Det blev både det ena och det andra.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar