måndag 17 september 2012

Dalakärlek till mitt hjärta


 En kyckling kunde vi ta med oss hem om vi ville.
Jag blev lite sugen faktiskt.

 Besök på restaurangen.


Ståtlig tupp som verkade vilja visa upp sig!


Idag har vi varit till Dalarna och hälsat på Isor. Isor är vår andra hund som vi lämnade bort till en fodervärd för snart 1,5 år sedan.
Han har det fantastiskt bra där. Bor tillsammans med 6 hästar, 2 getter, 1 hund, 2 katter, 2 kaniner, 1 tupp, en höna och numer en massa kycklingar.
Han har inte varit kopplad mer än en gång på hela tiden. Går och lägger sig stilla i ett annat rum när matte klirrar i muggen. Inga djur runt bordet när man äter är regeln. Han har lärt sig valla getterna också. Jag är imponerad och blir så glad när jag ser hur trivs!

Det är så härligt på gården där alla djur går runt fritt bland varandra ända in på husknuten. Så befriande. 
Matte och djuren är som ett. 
Jag känner en sådan kärlek till dalarna trots att jag knappt varit där. Vet inte vad det är men så är det.

På hemvägen stannade vi till vid en restaurang i närheten av Fredriksberg. När vi är klara och kliver ut kommer det en tupp och ett par hönor. Går alla djur fritt i Dalarna?




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar