söndag 9 september 2012

Frilly cake with rocking horse








Namngivningstårta till Sixten.
Önskemålet var grå botten och med namnet på den.
Den är beräknad till ca 50 mediumstora bitar.
De ville ha hallon och dumle som smaker i den.
Det blev ett lager dumlefluff, ett lager mosade hallon och ett lager hallonvaniljgrädde i varje tårta. Jag har alltså gjort med 4 lager tårtbotten för att få lite mer höjd på den.
Sen har jag spacklat den med lyxig chokladkräm.
Lock och dekorationer är av sugerpaste och lite flowerpaste.

Som det är med nästan allt jag gör på tårtorna så är det för första gången jag gör det. Likaså med gunghästen och volangerna. Alltid lika pirrigt att se om det går vägen. Volangerna var jag jätteskeptisk till under arbetets gång men de blev riktigt bra när alla var på plats. Konstruktionen av gunghästen gick vägen den med!
Min önskan var att ha större nyansskillnad mellan de olika grå men sex omgångar av knådning fick räcka och det blev ju bra så här med.

Sista bilden jag slänger med är från kylskåpet för där visar sig färgerna bäst.
De andra blev så dåliga och de är lite suddiga. Jag behövde beskära då det blev lite väl mycket bakrund med på köpet. Jag ska nu surfa in på elektronikjättarnas hemsidor och se vad jag kan hitta för någon kamera!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar