onsdag 22 augusti 2012

YES - ingen barnlek


...iallafall inte inne i vardagsrummet.

Dagen började med att Joel hade bråttom att äta en bärry yoghurt. Jag sprang upp klädde mig klar, tog väl 3-4 minuter kanske. Möts av Gabriel i trappan: -Joel är en kladdunge! Jo men visst. Hela händerna och ansiktet. OCH bordet. Jag reagerar knappt. Så här är det varje dag.

Vi äter frukost och plockar undan enligt dagligt kaos.

Jag behöver gå på toa. Tar väl också kanske 3-4 minuter. De leker så glatt när jag kommer ut men Gabriel ser ut att kunna halka runt lite väl bra på vardagsrumsgolvet. Ungefär som en skridskobana. Jo men tjena, jag fattar. Joel har sprutat ut en stor mängd diskmedel. Inte vilket diskmedel som helst utan det drygaste som finns! Inte bara på golvet. På fårskinnspläden (fusk åtminstone) och på mattan. Det kvittar ju hur mycket man torkar, det gå ju bara inte bort.

Joel vill ha bort diskmedlet han har på händerna så jag ber honom att gå till handfatet och skölja bort det. Jag torkar bara klart en omgång till med trasan. Går till köket. Går till toan för att kolla hur det går för honom. Jo men TJENA! Där halkar han runt i tvål som en liten bambi.
Här går det ju inte att hålla humöret uppe längre. Nu får det vara nog. Upp i duschen och spola av allt.

För bara ett par veckor sedan hade Gabriel klättrat upp på stol och köksbänk och plockat ut överstrykningspennor för att måla på papper men Joel fick också pennor och han är inte den som målar på papper så där hade de gått lös och målat på väggar, hela vardagsrumsbordet, kuddar, soffa, väggar, fåtöljer, prydnader...
Tur, allt utom en liten snurr med rosa penna på bordet gick att få bort.
Hur tusan hinner de göra så mycket på så kort stund?!


Jag måste väl för tusan kunna få skita utan att det ska vara kaos när jag kommer ut!!?



Lillskrutt 2 var iallafall utomordentligt duktig
hos tandläkaren igår!!!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar