tisdag 14 augusti 2012

En NY sport

 Vi har hunnit leka med klossar & busat bland kuddar.


 Lyssnat på Madicken, ja iallafall satt de still 2 minuter kanske.


 Jag har äntligen fått användning för min gamla sockerströare.


 
 Varit på utflykt i skogen


 och fikat på bullarna!



Och självklart plockat blåbär också.



Som ni ser så har jag lite bilder igen. Kameran fungerar som jag trodde, bara skärmen som är veck. Den NYA sporten alltså. Fota utan att veta vad man fotar. Jag kan inte se något. Tur var så upptäckte jag att jag kan radera bilderna på minnet via datorn annars hade jag ju bara kunnat ta tills minnet var fullt. Jag får se hur länge jag står ut men jag har verkligen ingen lust att köpa en ny kamera just nu.
Det är ju ändå lite spännande att se vad det blev för bilder när man laddar över till datorn!

Ledig dag idag. Vi har hunnit göra massor av skoj.
Bakade Leilas magiska bullar (pssst...klicka på länken för att se hur du gör dom).
Lovar att det är de godaste jag någonsin gjort. Fredric sa det flera gånger efter att ha ätit en och sen två. Jag har då inte ens knådat dom 20 minuter i maskin som det står, utan kanske 10 minuter för hand sen orkade jag inte mer. Jag kan inte föreställa mig hur goda de kommer bli den dagen jag har min Kitchenaid eller Ankarsrum.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar