söndag 24 juni 2012

OM 6 MÅNADER...






...är det jul igen!
Och nederbörden har ingen hejd.
Hoppas på 30 grader kallare och lika riklig nederbörd då som nu!

Så idag åkte julgardinerna fram.
Inte är de så juliga va?

Nu väntar jag bara på att pelargonerna ska ställa sig i full blom igen.
Några kvistar sommarblommor i vasen på bordet med så är sommarkänslan där!

Några krokar, fyra för att vara exakt, har kommit upp. De hittade jag billigt på en loppis där vi hamnade av en slump på hemväg en sommardag förra året.

Ser ni att jag införskaffat en saftflaska?
(förra året köpte jag silen)
Så nu är det bara att se till att göra den där egna saften.
Rabarber har jag ju i massor så det kanske vore något.




Ni skulle bara veta vad ljuvligt
det doftar nere i köket.
Både sommar och jul i ett.
Vad det är får ni veta lite senare.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar