fredag 1 januari 2016

Årssammanfattning 2015




Förra året gjorde jag denna årssammanfattning som jag hittade hos UnderbaraClara.
Tyckte den var lite trevlig och det var kul att läsa förra årets nu så här ett år senare så jag gör den igen!

Gjorde du något 2015 som du aldrig gjort förut?
Genomförde en halvklassiker.
Gjorde en insändare till en tidning.
Genomdrev du någon stor förändring?
Nej.
Blev någon/några av dina vänner föräldrar i år?
Ja, en kompis som är gravid igen så det kommer bara bli 13 månader emellan. Och min kusin fick en dotter.
Vilket datum från år 2015 kommer du alltid att minnas? 
Fredagen den 11:e september när jag blir totalt överraskad av Kristin som bokat hotellövernattning åt oss när vi åkt till göteborg för att springa göteborgs jubileumslopp.
Dog någon som stod dig nära?
Nej, som tur är.
Vilka länder besökte du?
Var bara i Sverige.
Bästa köpet?
Den vita byrån vi köpte till Elins rum nyligen. Den är så där äkta med tjocka spruckna brädor och lite lagom skavd. Och ännu ett gammalt klädskåp till mig så jag kan få plats med alla mina kläder.
Gjorde någonting dig riktigt glad?
När jag kom i mål på halvmaran, göteborgsvarvet. Första gången jag sprang mer än 15 km.
Och den fina kommentaren jag fick av Roy Fares på tårtan jag gjorde från hans recept. Fick väldigt mycket fin respons på den från alla möjliga håll. Så där oväntat kul.
Saknar du något under år 2015 som du vill ha år 2016?
Större bil.
Vad önskar du att du gjort mer? 
Tränat och bloggat.
Vad önskar du att du gjort mindre?
Snoozat.
Favoritprogram på TV?
Jordskott. På gränsen för mycket fantasy för min del men det var riktigt bra.
Och Gåsmamman. Säger bara; se den!
Bästa boken du läste i år?
Har nog bara läst en, Lär dig leva.
Fick även olika böcker av Fredric i julklapp.
Jag vill ju bara se bra ut naken. Låter som en dålig bok av titeln men verkar vara en vettig bok om träning.
Och så Leilas Fresh foodie.
Största musikaliska upptäckten?
Tror Simon Zion får hamna här. Han och Amanda från Idol är grymt duktiga.
Vad var din största framgång på jobbet 2015?
Inte framgång för egen del men hela butiken är nyrenoverad och förnyad på fler sätt.
Största framgång på det privata planet?
Att Fredric och jag jobbat oss tightare.
Största misstaget?
Jobbade över och glömde att Fredric skulle träna. Kände mig så respektlös som försummade honom det då han redan får ställa upp otroligt mycket. Och så spolade jag ner mitt bankkort i toaletten.
Var du gladare eller ledsnare i år jämfört med tidigare år?
Ledsnare. Hade jätteproblem med att börja jobba igen. Trivdes inte alls med allt som var och hamnade faktiskt riktigt långt ner. Plötsligt en dag stod jag som vanligt och fyllde frukt och det kändes som jag inte längre kunde få luft, allt bara snurrade och susade, tryck över bröstet. Tappade på något sätt nästan medvetandet. När jag morgonen efter vaknade och hade samma tryck direkt där i sängen så förstod jag allvaret och blev riktigt rädd. Livrädd! Det blev en vändpunkt så numer är jag väldigt vaksam på mig själv.
Vad spenderade du mest pengar på?
Alla anmälningsavgifter och resor med mera till alla lopp.
Något du önskade dig och fick?
En ny plånbok i skinn. Är så nöjd med den.
Något du önskade dig och inte fick?
En mindre sjuk mamma och svärfar.
Vad gjorde du på din födelsedag 2015?
Hade söndagskalas för närmsta familjen. Jag hade testat massa nya recept.
Finns det någonting som skulle gjort ditt år ännu bättre?
Mindre stress.
Vad fick dig att må bra? 
Alla lopp jag gjort under året. Fokus är där och då och jag glömmer allt jobbigt.
Vem saknade du?
Fortfarande morfar men även Sigvard och Brita.
De bästa nya människorna du träffade?
Nanna.
Mest stolt över?
Min familj.
Högsta önskan just nu?
En racercykel.
Vad tänker du göra annorlunda nästa år? 
Lägga mig i tid och avsätta tid för träning.




Gott nytt år till er alla!





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar