onsdag 6 januari 2016

Skidsäsongen





Skidsäsongen är äntligen startad.
Jag känner mig så sent ute. Förstår inte att det alltid ska bli på det viset.
Denna gången ska jag ju åka hela vasaloppet så träning behövs.
I lördags var Katja och jag till Kalhyttan och åkte. Det blev en mil för min del.
Den milen följdes av grym träningsvärk i ljumskarna i hela tre dagar.
Idag var vi iväg igen.
Något liiite kallare idag, -17 grader.
Kan säga som så att vi var ensamma på banan första halvtimmen innan några fler själar vågade sig ut.
Otroligt fint var det med soluppgången.
Och faktiskt funkade skidorna riktigt bra trots att de inte var vallade för riktigt det klimatet.
Riktigt isiga var vi efter en knapp timme i spåret.
Mina ögonfransar hade många små isklumpar och Katjas fläta var helt vit.






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar