lördag 27 december 2014

Köket innan och från början

Så här såg det ut när vi flyttade in för 9 år sedan.






Nu har jag ju precis visat er hur köket ser ut idag efter köksrenoveringen så jag tänkte att det är lika bra att visa med detsamma hur det såg ut lååångt innan och strax innan.
Typ kaos.
Vrånga lådor.
Smala skåp som inte rymde något större serveringsfat.
Små arbetsytor.
Gammal spis som tog lång tid på sig.
Ugn med glappt vred så man aldrig visste temperatur.
Värdelös side by side kyl och frys. Så smal frys att inget gick in, typ!
Äckligt öppet utrymme från överskåp upp till tak som samlingspunkt för allt matlagningsflöt.
Enda väg in i vardagsrummet.
Trasigt golv av b-laminat.

Ja ni hör ju och förstår ju hur många svordomar som kvackat sig ur min mun i detta kök.
Och antalet sparkar på vrånga lådor!
Inte alls gjort för en bakälskare som jag.
Och irritationen över allt folk som var tvunget att springa genom köket vid varje kalas.




2 kommentarer:

  1. Åh! Så mysig blogg du har! Du har inget instagramkonto som jag kan följa?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej! Tack, vad kul att du gillar den. Jag heter lenaalmstedt på instagram

      Radera