tisdag 30 december 2014

Årssammanfattning

De här tre är jag mest stolt över.


Hittade det här frågeformuläret hos Underbara Clara och tänkte att jag kunde testa att göra likadant. Lite kul faktiskt. Ett av svaren fick stå orört; "Vad önskar du att du gjort mindre?
Slösurfat i mobilen när jag borde somnat för länge sedan."



MIN ÅRSSAMMANFATTNING


Gjorde du något 2014 som du aldrig gjort förut?
Jag sprang 15 km. Lidingöloppet. Har bara sprungit 10 km som längst ett par gånger tidigare i livet.

Genomdrev du någon stor förändring?
På huset, ja. Både total köksrenovering som kändes som den aldrig skulle bli klar och så byggde vi ut huset. Ett sovrum till Fredric och mig så nu har barnen övervåningen för sig själva.

Blev någon/några av dina vänner föräldrar i år?
Nej, bara gamla bekanta. Men en har lämnat besked om att det kommer en till sommaren 2015!

Vilket datum från år 2014 kommer du alltid att minnas? 
Såklart den 24:e januari då Elin föddes. Förlossningen var så speciell, jag hade ju inte ont alls när hon väl skulle ut.

Dog någon som stod dig nära?
Nej och jag hoppas slippa det många år till.

Vilka länder besökte du?
Har hållit mig på svensk mark.

Bästa köpet?
Den jättegamla dubbeldörren in till vårt nybyggda sovrum.

Gjorde någonting dig riktigt glad?
Elin, hon är helt ljuvlig och underbar. Och att inte glömma, den underbara sommaren som värmde sjön så att jag ville simma om och om igen. För första gången sedan jag var liten ville jag inte att sommaren skulle ta slut och kände mig lite ledsen över att det blev höst så fort.
Saknar du något under år 2014 som du vill ha år 2015? Att få vara hemma helt själv någon dag då och då.

Vad önskar du att du gjort mer?
Lekt mer med barnen.

Vad önskar du att du gjort mindre?
Slösurfat i mobilen när jag borde somnat för länge sedan.

Favoritprogram på TV?
Tittar inte på så mycket. Sommar/Jul med Ernst brukar vara en favorit. Nyligen sändes Maria Langs filmatiseringar på tv4, de gillade jag. Julbaksavsnitten, Sveriges godaste jul, med dessertmästarjurun var väldigt bra, hoppas de gör en ny omgång 2015.

Bästa boken du läste i år?
Jag är extremt dålig på att ta mig tid att läsa men har nyligen kommit igång med Mons Kalletofts Jordstorm och den känns riktigt bra och jag kommer läsa ut den!

Största musikaliska upptäckten?
Lyssnar bara på radio i bilen så det finns väl inte så mycket att upptäcka då.

Vad var din största framgång på jobbet 2014?
Har inte jobbat. Har varit föräldraledig hela året.

Största framgång på det privata planet?
Att jag i september äntligen kunde springa en mil på flack bana utan att få ont i ljumskarna efter senaste graviditet och förlossning.

Största misstaget?
Att inte kontrollmäta ”planlösningen” på utbygget, vi fick spegelvända det. Det gjorde dock inget för det blev mycket bättre så.

Var du gladare eller ledsnare i år jämfört med tidigare år?
Tror att jag varit gladare men jag har mycket att jobba på. Känner mig lugn, nöjd och harmonisk alldeles för sällan.

Vad spenderade du mest pengar på?
Huset. Och så har det varit varje år sedan vi köpte det. Renoveringsobjekt.

Något du önskade dig och fick?
En ankarsrum. Har dock inte fattat hur den fungerar ordentligt än och det irriterar mig eftersom den fått bäst i test.

Något du önskade dig och inte fick?
Höga fönster.

Vad gjorde du på din födelsedag 2014?
Jag fyllde 30 på en lördag mitt i den varma vackra sommaren så jag ställde till med kalas för släkt och vänner ute i trädgården och hade fullt upp med förberedelser hela dagen. En härlig dag!!

Finns det någonting som skulle gjort ditt år ännu bättre?
Fått vara frisk. Känns som magsjuka, förkyldningar och mängder med mjölkstockningar avlöst varandra.

Vad fick dig att må bra? 
Elin. Hon var oplanerad vilket de andra två inte varit och det var något alldeles speciellt att få vänja sig och ta till sig på ett annat sätt med tiden. Vid första tanke kändes det inte alls bra i tidslinjen men det blev såå mycket bättre.

Vem saknade du?
Morfar, alltid morfar. Han dog väldigt plötsligt mitt i en dans när jag var fyra månader och jag har fått höra så mycket fint om honom från alla möjliga människor. Jag kommer alltid att drömma om att få träffa honom.

De bästa nya människorna du träffade?
Träffade inte men var på föreläsning med Charlie Söderberg, otroligt inspirerande person och oväntat rolig.

Mest stolt över?
Mina tre barn och min järnvilja!

Högsta önskan just nu?
Att jag får vara frisk nu och att kroppen svarar snabbt och bra på den lilla träning jag kommer hinna med innan halvvasan i början av mars. Och att mamma kan få ha ett välmående år.


Vad tänker du göra annorlunda nästa år?
Lägga mig i tid, gå upp i tid. Vara mindre tidsoptimist helt enkelt.




Gott nytt år på er alla önskar jag redan nu för det mest troliga är att jag inte kommer på tanken att blogga imorgon!





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar