onsdag 12 november 2014

Utbygget vecka 12, 13 & 14








Sista listen ute är satt så nu är det bara innejobb som gäller sånär som på plattläggning ute när vädret och tiden tillåter.
I förra veckan lade vi golvet på två kvällar. Första kvällen när barnen somnat och andra kvällen när de var med. Barnen var imponerande duktiga på att slå fast golvbrädorna och skruva med skruvdragaren! Och Elin skötte sig galant i gåstolen!

I lördags hade vi barnvakt och katten fick vara ute eller instängd och hunden detsamma så satte vi fart att tapetsera. Kl 23 gav Fredric upp. Jag bara vägrade att lämna fyra våder plus de små över dörren så jag körde på själv. Det gick ju hur bra som helst.
Så på söndag förmiddag gick jag på med golvbehandlingen.
Vi har valt att ha ett såpskurat furugolv. Det är så mjukt, varmt och skönt att gå direkt på trägolv. Nervös var jag men det var inte så mycket att vara nervös över skulle det snart visa sig. Det var väldigt enkelt faktiskt.

Golvet har vi köpt på Beijer och det är ett 25 mm tjockt furugolv.
Linoljesåpan och skurtillbehören köpte jag på Gysinge byggnadsvård.
Tapeten köpte jag via en nätbutik, tapeter-tyger.se. Den heter Edgar och kommer från Sandberg.
Taket köpte vi fururen spårpanel, 15 mm tjock, och målade vit.
Det är ett stort steg att välja så här "mörka" färger för Fredric och mig. Vi är väldigt vita båda två. Jag har varit lite rädd på vägen att jag ska ångra mig. Inte så kul att ångra tapet för sjuochetthalvttusen.
Men jag börjar känna mig lite mer lugn för när man passerar förbi här i huset så är det som att det ligger en varm ombonad grotta där borta i ögonvrån!

Nu i dagarna har vi fixat med lister på kvällarna.
dagtid håller jag på med de gamla dörrarna.
Vi tippar på att vara näst intill klara i helgen om elektrikern hunnit innan dess.


I eftermiddag ska vi till lasarettet på kurs i barn-hlr.
Min bvc sköterska kom ihåg att jag för länge sedan med Gabriel som bebis påpekat att alla borde ha rätt till att få det så nu när de fick erbjudandet så frågade hon mig. 250 kr får vi betala och det är det lätt värt för att minska på oron.






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar