torsdag 6 november 2014

Resan är bokad

Lånad bild. Klicka på bilden för att komma till källan.

ÄNTLIGEN!
Så många år som jag velat åka till Jul på Liseberg,
nu äntligen ska vi dit.
Fredric och jag.
Klart jag kunnat åka dit tidigare med någon annan men nu är det just Fredric jag velat ha med och nu sa han ja
och inga mitt-uppe-i-projekt som stör.
Det blir bara en resa över dagen då utbygget
ätit upp varenda sparad krona men det räcker gott.
Vi ska åka tåg så vi hinner få nästan fem timmar, bara där, ifred att prata utan någon som skriker, sjunger högt för att överrösta prat, retas, slår sig, ingen jord och trasig blomkruka att ta rätt på efter katten, inga blöjbyten, ingen matlagning, ingen rastning av hund, inget snickrande, inget målande.
Bara bara vara!
Alldeles underbart!

Och mer har jag att se fram emot.
Om lite mer än två veckor så ska jag först till Loka med en vän på dagspa som jag fick i födelsedagspresent av henne och dagen efter ska jag iväg med en annan vän till Ullared och shoppa julklappar.

Och inte nog med det.
Om sju veckor är det julafton.
Och idag snöar det.
Jäklar vad härligt!





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar